Duurste auto ter wereld?

Ben jij benieuwd wat de duurste auto ter wereld is?

Gemiddelde leestijd: 14 minuten

Er zijn verschillende opvattingen van de duurste auto ter wereld. De vraag hierbij is of het gaat om de auto met de hoogste prijs, met de hoogste waarde of de auto die ooit voor de hoogste prijs is verhandeld. In dit artikel gaan we die vragen beantwoorden en kijken wat de duurste auto ter wereld dan daadwerkelijk is.

Bugatti

Het gerucht gaat dat de topspits van Juventus deze zomer een bijzondere aankoop heeft gedaan. We hebben het hier over Christiano Ronaldo met de aanschaf van de nieuwste Bugatti. Deze Bugatti is gemaakt ter ere van de 110e verjaardag van Bugatti en heet “la Voiture Noire”. Deze bijzondere auto heeft dezelfde motor als de Bugatti Chiron waar Ronaldo er al een van bemachtigd. Deze Bugatti heeft een 8.0 liter motor en is goed voor zo’n 1500 pk. De 0-100 wordt dan ook behaald in zo’n 2 seconden. Ze beweren dat Ronaldo voor deze prachtige bolide maar liefst 11 miljoen Euro heeft afgetikt. Dit maakt de Bugatti la Voiture Noire de duurste auto van dit moment. Bugatti wil vanwege privacyredenen niet weggeven wie de eigenaar van deze auto is.

Ferrari 250 GTO

De Bugatti is een geweldige auto maar komt qua prijs nog niet in de buurt van de Ferrari 250 GTO. Door verschillende aspecten zoals racegeschiedenis en uiterlijk groeide de GTO tot een gewilde klassieker. Van deze Ferrari zijn in totaal 36 stuks gemaakt waar in 2014 nog een rood exemplaar werd verkocht voor zo’n 52 miljoen Dollar. Twee jaar later werd de Zilver met gele Ferrari voor zo’n 60 miljoen euro verkocht. Deze GTO heeft in zijn verleden nog geen schade opgelopen wat de prijs opdreef. Daarnaast is de Ferrari ook nog eens 4e geworden tijden de 24 uur van Le mans in 1963. Hiermee is Deze Ferrari de duurste auto ooit verhandeld.

Dit bericht bekijken op Instagram

Would you drive this? Car:FERRARI 250GTO Engine: 3.0L V12 (9.7:1) Ouput: 296HP 0-60mph: 5.4sec Facts: Penned by famed designers Giotto Bizzarrini and Sergio Scaglietti, the 250 GTO quickly became the benchmark for GT sports cars. Like many performance cars of the era, the GTO had its engine mounted at the front, under a long hood that occupied more than a third of the car’s total length. The nose was rather simple, with a small oval grille and round headlamps protected by transparent, plastic caps, but the beautifully sculpted fenders and the bulged hood turned it into a “coke bottle” design masterpiece. Another interesting feature of the 250 GTO was that many individual cars featured various body differences. Some had only two fender gills, while others came with three. Likewise, 1964 model year cars were redesigned and gained a flatter roof and a revised rear end, becoming very similar to the 250LM, mid-engined race car. These modifications contributed to further enhance the GTO’s collectible status, as nearly each of the 39 examples built come with their own unique features. Do follow @carskeen for more content. #ferrari #enzoferrari #ferrari250gto #gto #carskeen

Een bericht gedeeld door 𝙲𝙰𝚁𝚂𝙺𝙴𝙴𝙽 (@carskeen) op

Mercedes 300 SLR

We hebben het nu gehad over de duurste productieauto en de duurste verhandelde auto ooit. Of dit dat ook de auto’s met de grootste waarde zijn is nog de vraag. Auto kenners zeggen dat de Mercedes 300 SLR de duurste auto ter wereld is. Van deze auto zijn de enige 2 in handen van het Mercedes Museum. De waarde van deze auto wordt op meer dan 100 miljoen euro geschat. Wat uiteindelijk nu de auto met de grootste waarde is zullen we nooit gaan weten aangezien deze auto’s nooit verkocht gaan worden.

Dit bericht bekijken op Instagram

Can you imagine the value of the Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut-Coupé #happymotoring 📸 @rs65photos ➡️This closed version of the 300 SLR was developed by Daimler-Benz for the 1956 season. However, this 300 SLR Uhlenhaut-Coupé never came to racing, because the company stepped out of motorsports in 1955 after the end of the season. Instead, the 300 SLR Coupé was used by Rudolf Uhlenhaut, the head of the test department, as a company car. That’s why it’s nicknamed the Uhlenhaut coupe. Capacity: 2982 cc / Power: 302 hp / Top speed: 290 km/h / Only 2 Produced ______________________________ Join our community ✔️ @collectorscarworld #mercedesclassic #uhlenhautcoupe #uhlenhaut #mercedesclassics #mercedesclub #mercedesbenz #mercedes300slr #300slr #300slr #mercedes #mercedes300sl #motorsport #motorsportphotography #classicdriver #classiccars #drivetastefully #driveclassics #joyofmachine #petrolhead #pistonheads #carvintage #amazingcars247 #sportscars #classicsportscar #classicracing #vintageracing #collectorscarworld

Een bericht gedeeld door collectorscarworld (@collectorscarworld) op

Wil je meer weten over de snelste auto ter wereld? Klik dan hier https://auto-wijzer.nl/2020/05/10/koenigsegg-jesko/

Één reactie op “Duurste auto ter wereld?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *