De nieuwste BRABUS “One out of ten”

Gemiddelde leestijd: 11 minuten

Laatst hebben we gezien hoe ABT bij het merk Audi de RSQ8 heeft aangepakt en heeft omgebouwd naar de spectaculaire RSQ8-R. ABT is een tuningbedrijf dat gespecialiseerd is in het tunen van verschillende type Audi. Zo heb je een gespecialiseerd bedrijf die dit soort praktijken ook uitvoert maar dan bij het merk Mercedes, BRABUS. Eind vorige week werd er bekend gemaakt dat de nieuwe Mercedes AMG GT 63- S BRABUS beschikbaar is. In dit artikel ga je meer te weten komen over deze Brute Mercedes en het merk BRABUS.

Of wil je nog even terugkijken naar de RSQ8-R. Lees dan: https://auto-wijzer.nl/2020/09/22/rsq8-wordt-opnieuw-aangepakt-door-abt/

BRABUS

Het bedrijf BRABUS werkt al 40 jaar aan het bouwen van nieuwe supercars en het transformeren van auto’s van het merk Mercedes. Het van oorsprong Duitse bedrijf is al in meer dan 100 verschillende landen actief met het ontwikkelen van unieke en stijlvolle auto’s. De eigenaar van het merk heeft een grote passie voor auto’s en het doel is dan ook om elke keer weer een unieke auto af te leveren die naast een goed uiterlijk ook angstaanjagende prestaties levert. Om hier elke keer weer de beste in te zijn vindt het bedrijf de ontwikkelingen van de nieuwste software en opties maar ook de veiligheid heel erg belangrijk.

Brabus Rocket 900

Zoals in de intro besproken is de BRABUS Rocket 900 gebaseerd op de AMG GT 63 S van Mercedes-Benz. De 4.0-liter V8 van het oorspronkelijke concept is zoals BRABUS wel vaker doet vergroot tot een 4,5-liter V8. Hiervoor heeft BRABUS de slag en de boring vergroot. De 900 in de naam van de Rocket staat in deze versie voor het vermogen dat bij 6200 tpm. Naast de 900+ pk die de aangepaste V8 ophoest heeft deze ook nog eens Maximum koppel van 1250 Nm dat begrensd is op 1050 Nm om de hele boel intact te houden. Je hoeft met deze gegevens ook niet knipperen in de auto van de BRABUS haalt de 100 km/h in 2,8 seconden en na 24 seconden is de 300 km/h ook overschreden. De banden zorgen ervoor dat de topsnelheid is begrensd bij 330 km/h uur. De reden hierachter is om het vermogen zo goed mogelijk op de weg te brengen met deze banden.

Exterieur

Om voor deze banden plaats te maken is de 900 uitgerust met een custom made wide body wat inhoudt dat de body is voorzien van verbrede wielkasten en nog meer verbreedde onderdelen. De gehele body is ook aangepast om de aerodynamica zo goed mogelijk te regelen. De voor en achterspoiler zorgen ervoor dat er genoeg druk op de wielen is wat ervoor zorgt dat de wielen alle kracht op de weg kunnen uitoefenen zonder ze te laten spinnen. Hiernaast heeft het natuurlijk ook een hele sportieve uitstraling. Wat misschien ook opvalt is dat alle logo’s van Mercedes en plaats gemaakt hebben voor het BRABUS logo.

Interieur

Nu we de techniek en de buitenkant hebben aanschouwd komen we aan op toch wel het meesterwerk van dit voertuig. Allereerst kun je nergens kijken of je ziet de B van de BRABUS niet. De lederen bekleding met de grijze naden zorgen voor een geweldige uitstraling. Het interieur van deze BRABUS-supercar heeft 215 onderdelen van de schakelaars tot de randen in de cockpit. Deze zijn gecoat in de kleur van het voertuig. De carbonelementen zorgen voor een sportief accent in het interieur. Als kers op de taart zit er een speciaal plaatje “One out of ten” in die de exclusiviteit van dit geweldige voertuig omschrijft.

Kopen

Het plaatje “One out of ten” verklapt natuurlijk al dat er maar 10 van deze Rocket’s gaan worden gebouwd. Deze worden volledig op de eisen van de klant klaargemaakt en gaan mede hierdoor voor €427.000,- euro de deur uit. Zou je deze geweldige auto naar Nederland toe willen laten komen dan krijg je nog te maken met torenhoge belastingen want de Co2- Efficiëntie komt zonder verrassingen uit in de hoogste klasse.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *